Individuele Mindfulness training

Omgaan met jezelf

In de training worden technieken en inzichten uit de oosterse filosofie en de westerse psychologie gecombineerd. Je leert anders omgaan met je lichaam, eventuele lichamelijke klachten, gedachten en emoties. Thema’s die hierbij behandeld worden zijn onder andere: aanvaarden hoe het nu is (leuk of niet), loslaten, omgaan met grenzen.
Door de stapsgewijze opbouw kan je direct beginnen met oefenen in je dagelijks leven en werk. Mijn motto is: Begin klein, maak het behapbaar, hou het simpel en oefen! In de training gebruiken we verschillende meditatievormen en lichaamsgerichte ervaringsoefeningen waaronder ademoefeningen, aandachtsoefeningen, ontspanningsoefeningen en bewustwordingsoefeningen.

De individuele training bestaat uit acht bijeenkomsten van ongeveer 1,5 uur, verdeeld over een periode van 8-12 weken. Groot voordeel van individuele training is dat we kunnen inspelen op jouw specifieke situatie en hulpvraag.
Het is goed om te weten dat je gedurende deze periode dagelijks met de de training bezig bent. Door dagelijks te oefenen met de aangeboden stof raak je vertrouwd met je automatische reactiepatronen en hoe je daar zelf invloed op uit kan oefenen.Tijdens en na de training zul je merken dat je beter in je vel komt en steviger in je schoenen staat!

Na afloop van de trainingsperiode kan je bij jezelf nagaan wat voor jou het beste werkt in je dagelijks leven. Vaak gaat dat spelenderwijs en als vanzelf omdat je wéét wat jij nodig hebt en waar je energie van krijgt, en waar je op leegloopt.

Heb je al eens een 8-weekse mindfulness groepstraining gedaan en heb je behoefte om samen verder te kijken naar thema´s die in jouw leven een rol spelen? Dan is er de mogelijkheid om individuele vervolgsessies af te spreken.

TERUG NAAR BOVEN